Triumph Tiger 800 2010-2012
The o2 sensor is an electronic device located inside the exhaust and is used to determine if the air/fuel ratio of an engine is rich or lean.
The o2 sensors of the most motorcycles are limited to catch the emission standards and in some specific throttle situations will try to lean or richen the mixture to catch the stoichometric air/fuel ratio.
This is good for the emissions but not for the performance and smoothness of the engine
Disabling the o2 sensor you will gain a vastly improved throttle response and smoother power delivery because you will have more torque available in this specific situations
The oxygen sensor eliminator is also needed to support the FI mods like the Power Commander and it is compatible with all the FI mods
You can also use it to bypass a faulty oxygen sensor or to use an aftermarket exhaust that dont have a hole for oxygen sensor because it is the only way to bypass it without FI problems
Installation
Fitting is very easy, you only need to folow the wires from the oxygen sensor to the wiring harness until you find its connector, then you disconnect it and you connect the eliminator in its place.
For the motorcycles that have two oxygen sensors i list eliminator kits that have two eliminators, you use the procedure above for each oxygen sensor
New! To also disconnect the oxygen sensor from the exhaust and plug the hole you need an oxygen sensor blanking plug.
Find the M12 x 1.25mm plug for the oxygen sensor of this motorcycle to the following listing: <M12 x 1.25mm o2 sensor blanking plug>
Esto era un invento para cuando no había TuneEcu y cambiabas el colector de escape por uno sin catalizador ni válvula ni sensores, pues al eliminarlo todo se encendía la lucecita de fallo de motor porque no detectaba la sonda.
Y el aparatito este lo conectabas donde iba la sonda enchufada y como que la puenteabas y no te daba fallo.
Ahora con el tuneecu lo puedes anular electrónicamente y ya no te da ningún tipo de fallo si lo quieres desenchufar. Ese cacharro ya para poco vale.
elpedo escribió:Esto era un invento para cuando no había TuneEcu y cambiabas el colector de escape por uno sin catalizador ni válvula ni sensores, pues al eliminarlo todo se encendía la lucecita de fallo de motor porque no detectaba la sonda.
Y el aparatito este lo conectabas donde iba la sonda enchufada y como que la puenteabas y no te daba fallo.
Ahora con el tuneecu lo puedes anular electrónicamente y ya no te da ningún tipo de fallo si lo quieres desenchufar. Ese cacharro ya para poco vale.
edito, eso lo que hace es anular la sonda lambda , si le quitas el catalizador perfecto, sinó lo haces te lo cargaras.... y si vas a notar quitando el cat y el sensor de o2 que la moto está más llena en cualquier régimen, pero es porque consume más y se pasa por el forro el consumo y contaminación
sinó le quitas el cat, no lo desactives
NUNCA ES LARGO EL CAMINO QUE CONDUCE A LA CASA DE UN AMIGO, " TOPOPACO"
Soy maligno y quiero conquistar el mundo "METROID"